3 Aralık 2012 Pazartesi

Marka okunuşlarında 'sorun' var

Pin It Now!
Marka okunuşlarıyla ilgili araştırmamız, Ekonomist dergisinin 2 Aralık 2012 tarihli sayısında, Fatoş Bozkuş'un sayfasında yayınlandı. İşte o haber...


Marka Okunuşlarında 'Sorun' Var

Uluslararası pek çok marka tanıtıma ne kadar ağırlık verirse versin en büyük handikap olarak karşısına markasının okunuşundaki güçlük ve belirsizlik çıkıyor. Peki hangi markanın okunuşunu tam olarak öğrendik, hangisinde sorun yaşıyoruz? Cevabı haberimizde bulabilirsiniz... 

Global markaların Türkiye pazarına ilgisi günden güne artıyor. Dünyanın en popüler markaları Türkiye'de de tüketicilere ulaşıyor. Markanın akıllara kazınması için pazarlama iletişimine ciddi yatırım yapan bu şirketlerin en büyük handikapı ise okunuşlarındaki güçlük veya belirsizlik.

Öyle ki bir markayı önermek isteyen kişi markanın telaffuzunu doğru yapmadığında iş farklı noktalara gidebiliyor. Bu yüzden bazı markalar yerel hareket edip okunuşlarını Türkiye'ye göre değiştiriyor. Örneğin ING, Türkiye'de yazıldığı gibi okunmayı tercih eden markalardan. Hatırlanacağı üzere banka pazara yeni girdiğinde yaptığı ilk iş "İ Ne Ge diye okunur" dediği reklamlarıyla Türk halkına marka adını öğretmek olmuştu.

Kişiler gibi markaların da ilk ayırdedici özelliği olan 'ismi'ni mercek altına alan Novamaks Teknoloji, dünyada ilk defa www.mrmaana.com adlı bilgi yarışmaları platformunda hayata geçirilen araştırma yöntemi MindMining'i kullanarak, Ekonomist için ünlü markaların ne kadar doğru telaffuz edildiğini araştırdı.

530 kişiyle yapılan ve okunuşunda en çok zorlanılan 15 markanın yer aldığı bu araştırma verilerine göre, telafuzu en doğru yapılan markalar olarak karşımıza HSBC, Burger King ve ING çıktı. En az doğru telaffuz edilen markalar ise Givenchy, Lamborghini, Yves Rocher ve Tchibo oldu.

Peki, hangi markayı nasıl okuyoruz? 
Araştırmaya baktığımızda Volkswagen'in okunuşunun Vosfogen, Chevrolet'nin Şavrolet, Givenchy'nin Civenşi veya Givenci, Deichmann'ın Daytmın, Tchibo'nun Tiçibo, Yves Rocher'nin Yiv Roşer, Sephora'nın Sepore, Lamborghini'nin Lamborcini diye okunduğunu düşünenlerin ağırlıkta olması dikkati çekiyor. Tabi Burger King'i Burcır King, HSBC'yi Hisibisi, ING'yi Aynege diye okuyanlar da var.

MARKA ADININ OKUNUŞU
Marka
Doğru (%)
Yanlış (%)
HSBC
89,4%
10,6%
Burger King
81,1%
18,9%
ING
77,5%
22,5%
Chanel
74,7%
25,3%
Deichmann
67,9%
32,1%
Accessorize
67,9%
32,1%
Shiseido
65,1%
34,9%
Chevrolet
64,2%
35,8%
Sephora
57,5%
42,5%
Volkswagen
48,1%
51,9%
Estee Lauder
47,9%
52,1%
Tchibo
32,3%
67,7%
Yves Rocher
31,5%
68,5%
Lamborghini
25,5%
74,5%
Givenchy
18,7%
81,3%
Veriler; www.mrmaana.com mecrasında MindMining yöntemi kullanılarak elde edilmiştir. Listeleme, en doğru okunan markadan en az doğru okunan markaya göre yapılmıştır.



HANGİ MARKA NASIL OKUNUYOR?
Marka
Yüzde

Marka
Yüzde
Chanel
Accessorize
Şanel
74,7%
Aksesorayz
67,9%
Şinal
0,6%
Aksesoriz
20,0%
Cenıl
18,5%
Aksesorz
3,8%
Şaynıl
6,2%
Aksesuriz
8,3%
Estee Lauder
ING
Este Lodır
47,9%
İnege
77,5%
Este Lıdır
4,0%
Aynege
4,9%
Esti Luuder
28,3%
İnece
3,4%
Este Lovder
19,8%
İenci
14,2%
Tchibo
Sephora
Çibo
32,3%
Sefora
57,5%
Tiçibo
17,2%
Safire
6,8%
Şibo
25,1%
Sipura
13,2%
Tişibo
25,5%
Sepore
22,5%
Shiseido
Lamborghini
Şiseydo
65,1%
Lamborgini
25,5%
Şişedu
10,2%
Lamborcini
69,4%
Şişaydu
19,8%
Lembırcin
2,8%
Çisaydo
4,9%
Lembırhini
2,3%
Yves Rocher
Burger King
İv Roşe
31,5%
Börgır King
81,1%
Yev Roş
7,9%
Burger King
14,2%
Yiv Roşer
46,4%
Burgır King
3,8%
Yiv Roş
14,2%
Burcır King
0,9%
Chevrolet
Givenchy
Şevrole
64,2%
Jivonşi
18,7%
Şavrolet
26,0%
Civenşi
38,3%
Şavrelo
7,5%
Givenci
37,4%
Çevrelo
2,3%
Şivençi
5,7%
Deichmann
HSBC
Dayhman
67,9%
Eyçesbisi
89,4%
Dihmen
11,7%
Hesebece
1,1%
Daytmın
16,2%
Hesebici
6,0%
Dihmın
4,2%
Hisibisi
3,4%
Volkswagen
Folksvagın
48,1%
Foksvogen
8,5%
Vosfogen
31,3%
Vosvegın
12,1%


MindMining Nedir?
MindMining, bir bilgi yarışması içerisinde, markayla ilgili soruyu da bilgi yarışmasının bir parçası gibi sunarak yanıtlar aldığı yeni nesil bir araştırma yöntemidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder